Honda CD50, “gammel model” var den første CD50 der kom til Danmark i 1971. Den er let at kende på tanken med de store kromindsatser med knæpude og logoemblem på siderne. Den er naturligvis også speciel ift. datidens knallerter i kraft af den fantastiske 4-takt motor.
Kendetegn
- 4-takt motor
- Tank med krompaneler på siden
- Oplagt udstødning
- Små sidekasser
Farver
Rød og blå.
Tekniske data
| Køretøjstype: | On-road | ||
| Model: | CD50E/DK | ||
| TU-M-nummer: | TU-M 173 (GL.model) / TU-M 181 (K1 model) / TU-M 197 (F model) | ||
| Motor: | 1 Cylinderet OHC / 4-takts / fartvindkølet | ||
| Oliemængde i motor: | 0,7 – 0,8 L evt. W10-40 | ||
| Starter: | Kickstart | ||
| Cyl. diameter: | 39,0 mm | ||
| Slaglængde: | 41,4 mm | ||
| Volumen/ccm: | 49 ccm | ||
| Kompressionsforhold: | 8,8:1 / 9,5:1* | ||
| Tomgangshastighed: | 1400 – 1500 omdr/min | ||
| Indsugning efter neddrosling: | 5 mm Ø | ||
| Indsugningsventil, tolerance: | 0,08 mm / 0,05 mm* | ||
| Udstødningsventil, tolerance: | 0,10 mm / 0,08 mm* | ||
| Karburator Keihin Ø: | 10 / 16 mm | ||
| Standart dyse i 10 mm | #65 | ||
| Transmission: | 4-trins gearkasse | ||
| Fortandhjul: | 12-tands | ||
| Bagtandhjul: | 42 tands | ||
| Kobling: | Flerpladet lamelkobling, oliebadet | ||
| Platinafstand: | 0,3 – 0,4 mm | ||
| Tændingstidspunkt: | Mærket på svinghjul og motorblok | ||
| Tændrør, standard | NGK-C7HSA | ||
| Elektrode afstand: | 0,6 – 0,7 mm | ||
| Bremser: | Tromle for & bag | ||
| Dækstørrelse forhjul: | 2.25 – 17 | ||
| Dækstørrelse baghjul: | 2.25 -17 / 2.50 – 17 | ||
| Affjedring, for: | Hydraulisk teleskop forgaffel | ||
| Oliemængde i hvert forgaffelben: | 0,105 l/ 105 ccm hydraulik- eller gaffelolie | ||
| Affjedring, bag: | Baggaffel m/2 hydrauliske dæmpere | ||
| Tankstørrelse: | 6 L | ||
| Antal siddepladser: | 2 | ||
| Sædehøjde: | 76 cm | ||
| Dimensioner LxBxH: | 180x70x101,7 cm | ||
| CD’ens tørvægt: | 76 kg | ||
Begrænsninger i Danmark
Billedgalleri
Mere information
>> Klik her for at se en oversigt over alt indhold mærket med “Honda CD50”.





Skriv et svar