Honda CD50 K1, er nr 2 af de 3 modeller der kom til Danmark.  Designet er mere moderne end den tidligere CD50 “gammel model”,  men ellers er knallerten stort set uændret.   Den er naturligvis fortsat speciel ift. datidens knallerter i kraft af den fantastiske 4-takt motor.

 

Kendetegn

  • 4-takt motor
  • Indfarvede skærme (af plast???)
  • Store sideskjolde med CD50 klistermærker

Farver

??

Farvekoder ??

Tekniske data

Køretøjstype: On-road
Model: CD50E/DK
TU-M-nummer: TU-M 173  (GL.model) / TU-M 181 (K1 model) / TU-M 197 (F model)
Motor: 1 Cylinderet OHC / 4-takts / fartvindkølet
Oliemængde i motor: 0,7 – 0,8 L evt. W10-40
Starter: Kickstart
Cyl. diameter: 39,0 mm
Slaglængde: 41,4 mm
Volumen/ccm: 49 ccm
Kompressionsforhold: 8,8:1 / 9,5:1*
Tomgangshastighed: 1400 – 1500 omdr/min
Indsugning efter neddrosling: 5 mm Ø
Indsugningsventil, tolerance: 0,08 mm / 0,05 mm*
Udstødningsventil, tolerance: 0,10 mm / 0,08 mm*
Karburator Keihin Ø: 10  / 16 mm
Standart dyse i 10 mm #65
Transmission: 4-trins gearkasse
Fortandhjul: 12-tands
Bagtandhjul: 42 tands
Kobling: Flerpladet lamelkobling, oliebadet
Platinafstand: 0,3 – 0,4 mm
Tændingstidspunkt: Mærket på svinghjul og motorblok
Tændrør, standard NGK-C7HSA articles: tekniskedata_ngk-logo.gif
Elektrode afstand: 0,6 – 0,7 mm
Bremser: Tromle for & bag
Dækstørrelse forhjul: 2.25 – 17
Dækstørrelse baghjul: 2.25 -17 / 2.50 – 17
Affjedring, for: Hydraulisk teleskop forgaffel
Oliemængde i hvert forgaffelben: 0,105 l/ 105 ccm hydraulik- eller gaffelolie
Affjedring, bag: Baggaffel m/2 hydrauliske dæmpere
Tankstørrelse: 6 L
Antal siddepladser: 2
Sædehøjde: 76 cm
Dimensioner LxBxH: 180x70x101,7 cm
CD’ens tørvægt: 76 kg

Begrænsninger i Danmark

 

Honda CD50 K1

 

Mere information

>> Klik her for at se en oversigt over alt indhold mærket med “Honda CD50”.