1975 Kreidler RMC (Renn Mokick Cockpit) “Grand Prix”
Dette er den første model RMC vi fik herhjemme, lanceret på RS’ens storhedstid, denne gik lidt under folks radar, og blev derfor ikke nær så populær som efterfølgeren. Det forklarer hvorfor den ikke ses for ofte idag. Det er en skam, for i mine øjne er det den flotteste af RMC modellerne herhjemme.
Ændringer i designet fra RS modellen, er nye lygteholdere, forlygte, gummimanchetter på forgaflen, nyt single sæde, og så er den jo selvsagt udstyret med cockpit, med både speedometer, og omdrejningstæller. Den kører stadig med den runde model cylinder.
1976-1977: Kreidler RMC (Renn Mokick Cockpit) “Grand Prix Super”
Dette er den version af RMC, som alle kan nikke genkendene til. Denne gang er der igen foretaget et stort facelift, man har nu udstyret modellem med støbte hjul, en ny, fuldt forchromet tank uden knæpuder, og en ny “knæk udstødning”. Stellet er desuden udstyret med sidekasser (denne version har kun sidekasse i højre side), man benytter nu en mere kantet cylinder med flancemonteret forrør, den har fået nyt cockpit med tændingslås, og modellen fåes nu fuldt udstyret med blinklys, og stor “motorcykel” baglygte, samt nummerplade holder. Dette var en rigtig “mini motorcykel”, og den blev vildt populær blandt de unge. Den flotte grønne farve har jeg i øvrigt ikke set i andre lande end Danmark. Modellen kunne også fåes med sølvfarvet stel.
1977: Kreidler Florett RMC (Renn Mokick Cockpit) Elektronik
Øjensynligt samme model som den foregående, men denne gang med sidekasser i begge sider. Den gamle platintænding er nu også udskiftet med en langt mere pålidelig elektronisk bosch tænding. Enkelte elektronik’ere kom med de såkaldte “jubilæumsfælge”, som er støbte hjul med 7 eger, i stedet for de normale 6 eger. Maskinen på billedet har 7 eger foran, og 6 eger bagpå, sandsynligvis fordi man ikke har kunnet finde en matchende bagfælg inden billedet blev taget. Eksemplaret på billedet er desuden også udstyret med en lygtekåbe, som er ekstra udstyr.
1977: Kreidler Florett RMC-S (Renn Mokick Cockpit Scheibenbremse)
Igen grundlæggende den samme model, men en luksus udgave med skivebremse på forhjulet. Denne model kunne fåes med støbte hjul, eller med Weinmann letmetal fælge hvor yderfælgen kunne skiftes ved skader.